ontwikkelingsbijeenkomsten
vis vrouw in stroomversnelling

De Gemeente Amsterdam heeft onderzoek gedaan naar de loopbaankansen van de 6500 vrouwen in haar organisatie en wil de resultaten van het onderzoek op een ludieke manier presenteren. Uit het onderzoek blijkt dat de helft van de succesfactoren om door te stromen liggen in persoonlijkheidsvaardigheden. Het onderzoek geeft een aantal tips zoals het bekijken van het eigen reactiepatroon, het doorbreken van het glazen plafond in de eigen beeldvorming, het denken in doelen en resultaten, het zoeken naar hulpbronnen en het ondernemen van initiatieven om de doorstroom te stimuleren.

Onze acteurs, in de vorm van spirituele loopbaanadviseurs, nodigen de gasten uit om een beroep doen op een hulpbron. In een aangekleed aquarium krijgen de gasten een krachtige trainingssessie over hoe ze zich bij de gemeente als een vis in het water kunnen voelen en lekker kunnen doorstromen. De basisgedachte achter de filosofie in het aquarium, (VIS; Vrouw In Stroomversnelling) is dat vrouwen, meer nog dan mannen, enorm gebaat zijn bij het lucht geven aan hun emoties. Daardoor komt er veel energie vrij, waardoor vrouwen makkelijker en sneller kunnen doorstromen.

motiverend leiderschap

Een middelgrote gemeente organiseert een bijeenkomst voor leidinggevenden om de cultuur binnen de organisatie te verbeteren. Er wordt een beroep gedaan op gezamenlijke verantwoordelijkheden en het consequent nakomen van afspraken. De Hofmakers wordt uitgenodigd op een prikkelende en humoristische manier een aantal punten van het project aan de orde laten komen. Hierdoor wordt het ijs gebroken en een luchtige sfeer gecreëerd waarna de organisatieadviseur de punten verder uitwerkt.

De acteurs van De Hofmakers geven een presentatie over Motiverend Leiderschap. In de conference schetsen ze hun arbeidsverleden van twaalf ambachten en dertien ongelukken. Ze refereren hierbij aan functioneringsgesprekken met niet motiverende leidinggevenden en de enorme werkdruk waar ze onder gebukt gaan. Ze hebben hun ervaringen gebundeld in een Respect en Communicatie Project, een project speciaal gericht op leidinggevenden, dat op een ludieke manier wordt gepresenteerd en toegelicht.

klantvriendelijk

Een middelgrote gemeente wil de klantvriendelijkheid van haar medewerkers verhogen en stippelt met een organisatieadviesbureau een traject uit. Om de medewerkers kennis te laten maken met het traject, nodigen ze voor de kick-off van het traject De Hofmakers uit om via een theatraal programma aanschouwelijk te maken waarom en wat er moet verbeteren.

Onze creaties verbeelden in een aantal komische interactieve sketches de goed-fout situaties met betrekking tot de klantvriendelijkheid. Medewerkers worden geprikkeld hun bijdrage te leveren en het traject wordt op een tot de verbeelding sprekende manier ingeluid.

retailavontuur

Een onafhankelijke researchorganisatie op het gebied van commercieel vastgoed, PropertyNL, organiseert een retailforum. Tijdens het forum geven beleggers, (project)ontwikkelaars, makelaars en gebruikers hun visie op het gebied van retail en vastgoed. PropertyNL wil zich op een originele manier blijven onderscheiden en presenteren en wil meer bieden dan een interessant, zwaar inhoudelijk programma. Ze nodigt De Hofmakers uit om een creatief concept te ontwikkelen en te presenteren, waardoor de gasten zich de bijeenkomst zullen blijven herinneren.

Onze acteurs, in de vorm van de personal assistants (PA’s) van de retailgoeroe Henry Tale van het Retail Resarch Institute uit Boston, onderwerpen de gasten bij binnenkomst aan een onderzoek naar aankoopmotieven. Voor emotie is in de toekomstige winkelomgevingen een cruciale rol weggelegd. Geuren en kleuren, alles moet afgestemd zijn op de omgeving. Aangezien het de mensen zijn die de omgeving maken, testen de PA’s van Henry Tale het persoonlijke representatiesysteem van de gasten.

Alle representatiesystemen worden in het WTC bediend. Dit is dé plek waar het retailavontuur wordt beleefd. Bezoekers ervaren aan den lijve wat het is om te shoppen met body and soul. Tussen de testen door komen de PA’s bij elkaar en zingen driestemmig een jingle.Tijdens het forum geeft de goeroe in een verrassende presentatie zijn visie op de retail ontwikkelingen.

Vrouw in stroomversnelling